» Статистика

Освітня програма ЗДО№6 "Сонечко" на 2021-2022 н.р.

                                               ЗАТВЕРДЖУЮ
                   Директор ЗДО№6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської 
міської ради Закарпатської  області
________________Людмила АФОНІНА.

 
  
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
закладу дошкільної освіти №6 «Сонечко»
 загального розвитку 
Ужгородської міської ради
 Закарпатської  області
на 2021 /2022 навчальний рік
 
 
                                               СХВАЛЕНО
педагогічною радою
ЗДО№6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської 
міської ради Закарпатської  області
       протокол  № 1  від « 30»  серпня 2021 року
 

Зміст
Вступ……………………………………………………………………………3
 
Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання  (набуті   компетентності)   …………………………………………5
 
Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації…………………………………………………….13
 
Розділ ІІІ. Форми організації освітнього процесу………………………….18
 
Розділ ІV. Система внутрішнього забезпечення якості освіти ……………22
 
Вступ
Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» заклад дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської  області у 2021/2022 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.
Освітня програма закладу дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської  області (далі - ЗДО №6 «Сонечко») на 2021/2022 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 33 від 12.01.2021р.
Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
Освітня програма визначає: 
•    загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);
•    перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;
•    форми організації освітнього процесу;
•    систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
Зміст освітньої програми передбачає:
•    формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
•    виховання елементів природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
•    утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
•    розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
Мета і завдання освітньої програми:
•    забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО №6 «Сонечко»;
•    створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних  процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;
•    забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;
•    створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;
•     турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток  кожної дитини;
•    максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;
•    творча організація (креативність) освітнього процесу;
•    варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;
•    забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;
•    єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;
•    забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;
•    організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;
•    забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;
•    корекційно-розвивальна робота, що забезпечує своєчасну спеціалізовану допомогу в освоєнні змісту навчання і корекцію вад дітей в умовах закладу дошкільної освіти;
•    підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти;
•    розвиток комунікативно-мовленнєвої компетенції та логіко-математичної.
Організація освітнього процесу в ЗДО №6 «Сонечко» у 2021/2022 навчальному році буде здійснюватися відповідно до власної концепції за пріоритетними напрямами:
- гуманітарний;
- фізкультурно-оздоровчий
та буде спрямована на реалізацію таких завдань:
•    створення умов для фізичного, духовного, психічного, та соціального благополуччя дітей;
•    вдосконалення якості освітнього процесу шляхом системного аналізу та вирішення завдань формування соціально-моральних цінностей особистості;
•    сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів шляхом самоосвіти та участі у різних формах методичної роботи;
•    впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців, з метою забезпечення запитів батьків, надання допомоги у вихованні і розвитку дітей.
Педагоги ЗДО №6 «Сонечко» забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.
Обов’язковий мінімум передбачає:
•    компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
•    надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей вміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;
•    формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;
•    забезпечення індивідуального особистісного розвитку.
Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми для 1 класу початкової школи.
Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти
Освітній процес у ЗДО №6 «Сонечко» здійснюється відповідно до програмно-методичного забезпечення та є єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів набуття компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними  програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.
Відповідно до рішення педагогічної ради  закладу дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області (протокол №1 «30» серпня 2021 року) освітній процес здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України та регіональними парціальними програмами.
Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечується через освітню програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОНУ від 09.12.2011р. №1/11-11601).
Організація освітнього процесу у спеціальних та інклюзивних групах здійснюється за освітніми  програмами для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби (відповідно до нозології), рекомендовані Міністерством освіти і науки України:
- Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт», наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник., автори: Тарасун В. В., Куценко Т. О., Скрипник Т. В., Дуброва І. М., Лощених В. П., Душка А. Л., Риндер І. Д., Недозим І. В. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України(гриф Міністерства освіти і науки України від 04.04.2013 № 1/11-6544));
Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.
У 2021/2022 навчальному році будуть упроваджуватись такі парціальні програми для інтеграції їх змісту у різні види діяльності:
- парціальна програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура», автор Єфименко М.М. (лист ІІТЗО від 09.07.2019 №22.1/12-Г-627);
- парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати», автор Лохвицька Л.В. (лист ІМЗО від 04.12.2018 №22.1/12-Г-1049).
У 2021/2022 навчальному році буде організовано роботу таких гуртків:
-  художньо-естетичний розвиток  «Музичний дивограй»
Діяльність гуртка здійснюється за програмою «Музичний дивограй», укладеною музичним керівником Віковою О.С. з використанням музично-педагогічної системи Карла Орфа.
Мова навчання та виховання дітей угорська та російська.
Реалізація завдань національно-патріотичного виховання дошкільників здійснюється шляхом інтеграції завдань  у різні види діяльності. Планування та організація життєдіяльності у ЗДО здійснюється за режимними моментами з урахуванням блочно-тематичного принципу планування.
У 2021/2022 навчальному році у ЗДО №6 «Сонечко» функціонуватимуть такі групи:
-ІІ-га молодша група «Метелики» з угорською мовою навчання (від 3-х до 4-х років) – 5-денний робочий тиждень;
- середня група «Сонечко» з угорською мовою навчання (від 4-х до 5-ти років) – 5-денний робочий тиждень;
- старша група «Гномики» з угорською мовою навчання (від 5-ти до 6 (7)  років) – 5-денний робочий тиждень;
-  різновікова група «Краплинка» з російською мовою навчання (від 3-х до 6-ти (7) років) – 5-денний робочий тиждень.
З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»,  Листа МОНУ від 10.08.2021 №1/9-406 «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 н.р.» загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:
Розподіл групових фронтальних занять на тиждень
У 2021/2022 навчальному році у групах (5-денний робочий тиждень) за програмою «Українське дошкілля», рекомендованою МОН України від 09.12.2011 № 1/11–11601
Орієнтовні види діяльності за освітніми напрямами    Кількість занять на тиждень за віковими групами
                                                                                       різновікова       ІІ-га молодша  середня      старша
                                                                                         (3-6р.)                 (3-4 .)            (4-5р.)      (5-6(7(р.)
  Ознайомлення із соціумом                                             1                         1                     1                1
Ознайомлення з природним довкіллям                           1                         1                     1                1
Художньо-продуктивна діяльність                                    4                         4                     4                4
(музична, образотворча, театральна,
художня література тощо )   
Сенсорний розвиток                                                          -                          -                      -                -
Логіко-математичний розвиток                                        1                         1                      1                1
Розвиток мовлення і культура                                          2                         2                      2                2
мовленнєвого спілкування   
Здоров’я та фізичний розвиток                                        2                        2                       2                2
Загальна кількість занять на тиждень                            11                      11                      11             12
Додаткові освітні послуги
гурток «Музичний дивограй»                                           1                        1                        1               1

Примітки:
1. Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності; з розвитку мовлення у ІІ молодшій групі; у І молодшій групі та групі раннього віку   інтегруватися у вище названі заняття.
Художньо-продуктивна діяльність (образотворча) може проводитися у другу половину дня у дошкільних групах (4-ий, 5-ий, 6-ий р. ж.).
2.  Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей. Фізкультурні заняття можуть проводитися у другу половину дня  у дошкільних (4-ий, 5-ий, 6-ий р. ж.) групах.
3.Заняття гуртків у групах з довготривалим терміном перебування проводяться для дітей, які відвідують навчальні заняття, у інші дні, щоб запобігти перевантаження дітей. З перелічених гуртків діти відвідують заняття відповідно до своїх інтересів та побажань батьків. Кількість занять на тиждень не перевищує гранично допустиме навчальне навантаження на дитину.
4. Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. Зменшення навантаження на дітей відбувається за рахунок реалізації блочно-тематичного принципу планування, проведення інтегрованих занять, під час яких реалізуються завдання занять.
 5. Передбачає корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер, позитивних якостей особистості, формування соціальної компетентності у дітей в предметно-практичних діях під час фронтальних, корекційних підгрупових та індивідуальних занять. 
Розділ ІІ. Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямків, логічна послідовність їх вивчення.
Зміст освітнього процесу в ЗДО у 2021/2022 навчальному році спрямований на формування та розвиток компетентностей вихованців відповідно до освітніх напрямів Базового компонента:
Освітній напрям    Зміст освітнього процесу
Особистість дитини    
Передбачає:

- формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;
- виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності. На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.
Дитина в соціумі
     Передбачає:

формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.
Дитина в природному довкіллі
     Передбачає:

сформованість початкових уявлень про сталі дії і поведінку, усвідомлення необхідності збереження ресурсів планети і особистої причетності до цього. Природничу освіченість через наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин; готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.
Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля.
Мовлення дитини  
  Передбачає:

 засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням. Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.
Дитина в світі мистецтва
    Передбачає:

 формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.
Гра дитини    
Передбачає:

 розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі    
Передбачає:

 сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.
       Реалізуючи вищезазначений зміст освітнього процесу, педагогічні працівники забезпечують досягнення очікуваних результатів навчання, визначених  у освітніх програмах, зазначених у розділі І.
Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти у ЗДО №6 «Сонечко» визначено зміст і структуру освітнього процесу за інваріантною складовою. Інваріантна складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за вище названими освітніми напрямами. У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх напрямів, а також наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі.
Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх напрямів, що включені до інваріантної складової, дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей раннього та дошкільного віку в структурі неперервної освіти.
Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх напрямів Базового компоненту забезпечується та відображається в блочно-тематичному плануванні освітнього процесу.
З метою підвищення якості освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році в ЗДО використовуються інноваційні педагогічні технології, а саме:
Назва групи        Інноваційна технологія    Автор(и) технології
(вікова група)   
«Метелики» 
(молодший дошкільний вік)    Ігрова технологія навчання    А.Коваленко,Г.Селевко
«Сонечко» 
(середній  дошкільний вік)    Технологія ефективного засвоєння інформації «Мнемотехніка»    Г.Чепурний
«Гномики» 
(старший дошкільний вік)    «Вчимося читати» (розвивальне читання дітей 5-го року життя)    Л.Шелестова
«Краплинка» 
(різновікова група)    Методика використання коректурних таблиць.    Н.Гавриш
Очікувані результати навчання здобувачів освіти
Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей, що визначені за усіма освітніми лініями Базового компонента та комплексними і парціальними програмами, за якими здійснюється освітній процес.
Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку); руховій; природничій; предметній; образотворчій; музичній; театральній; літературній; сенсорно-пізнавальній; мовленнєвій; трудовій і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. На кінець навчального року формується модель випускника кожної групи.
Рівень сформованості компетентностей різних вікових груп з’ясовується у процесі здійснення моніторингу рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми дошкільного віку, отримання антропометричних даних та встановлення рівня нервово-психічного розвитку дітей раннього віку в процесі спостереження за життєдіяльністю дітей.
Для здійснення моніторингу якості освітнього процесу в ЗДО №6 «Сонечко» використовуються  методичні рекомендації «Моніторинг якості дошкільної освіти» ( КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», 2013 р.).
Інструментарієм здійснення моніторингу є: карти спостереження та кваліметричні моделі (регіональні моніторингові дослідження та кваліметрична модель Єльникової Г.В. (лист МОНУ від 06.11.2015 № 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»).
За результатами здійснення моніторингових процедур педагоги планують корекційну діяльність з дітьми дошкільного віку, а також індивідуальну роботу.
ЗДО №6 «Сонечко» здійснює планування методичної роботи також з урахуванням цих результатів. 
Розділ ІІІ.  Форми організації освітнього процесу
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма ЗДО визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.
Термін навчання. Навчальний рік у  закладі дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області починається 1 вересня 2021 року і закінчується 31 травня 2022 року, оздоровчий  період (під час якого освітня робота здійснюється відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України) – з 1 червня по 31 серпня 2022 року.
Упродовж навчального року для дошкільників будуть проводитись канікули, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, крім фізкультурно-оздоровчої та художньо-продуктивної діяльності. Орієнтовні терміни проведення канікул: літні – з 1 червня до 30 серпня 2022 року (90 календарних днів), осінні – з 19 жовтня до 01 листопада 2021 року (14 календарних днів),  зимові – з 24 грудня до 10 січня 2022 року (14 календарних днів), весняні – з 22 березня до 28 березня 2022 (7 календарних днів).
 Організоване навчання у формі занять проводиться, починаючи з 3-го року життя. Тривалість занять становить:
•    у ІІ молодшій групі – не більше 15 хвилин;
•    у середній групі – 20 хвилин;
•    у старшій групі – 25 хвилин.
Тривалість перерв між заняттями становить не менш 10 хвилин.
Тривалість проведення гурткової роботи – 15-25 хвилин залежно від віку дітей.
Режим роботи  закладу дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області для усіх груп : 12 годин 5 разів на тиждень.
«Метелики» (2 молодша група) –12 годин 5 раз на тиждень;
«Сонечко» (середня група) – 12годин 5 раз на тиждень;
«Гномики» (старша група) – 12 годин 5 раз на тиждень;
«Краплинка» (різновікова група) –12 годин 5 раз на тиждень.
З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2021/2022 навчальному році педагогами закладу будуть проводитися різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів. Для якісної організації освітнього процесу проводяться такі заняття (за типами):
•    фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);
•    групові (10-12 дітей);
•    індивідуально-групові (4-6 дітей);
•    індивідуальні (1-4 дитини).
За дидактичними цілями у всіх вікових групах організовуються такі види занять:
•     заняття із засвоєння дітьми нових знань;
•    заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;
•    контрольні заняття.
За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття проводяться такі заняття: 
•    інтегровані;
•    комплексні.
Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.
Освітня діяльність у групах планується як у I-й, так і у II-й половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня можуть плануватися заняття з художньо-продуктивної діяльності та фізичного розвитку. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.
У ЗДО №6 «Сонечко» планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами та блочно-тематичним принципом, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.
Блочно-тематичне планування освітнього процесу є одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції й сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів. Інтеграція – це шлях і спосіб формування у дітей цілісної картини світу.
Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, музичний керівник, інструктор з фізкультури ) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.
Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:
•    ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);
•    спостереження;
•     пошуково-дослідницька діяльність;
•    екскурсії;
•    театралізована діяльність;
•    трудова діяльність;
•    тощо.
Крім спеціально організованої освітньої діяльності, передбачається самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична.
За окремим планом педагоги здійснюють індивідуальну роботу з дітьми.
Фізичне виховання дітей передбачає проведення:
•    ранкової гімнастики;
•    гімнастики пробудження;
•    занять фізичною культурою;
•    рухливих ігор та ігор спортивного характеру;
•     загартування;
•    фізкультурних хвилинок під час занять;
•    фізкультурних пауз між заняттями;
•    фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);
•    оздоровчих заходів.
Організоване навчання у формі фізкультурних занять в усіх групах.
В інклюзивних групах команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами (далі – Команда супроводу) (до складу команди супроводу включаються батьки) розробляє індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами (далі – дитина з ООП). Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальну програму розвитку, за якою з дитиною з ООП проводяться корекційно-розвиткові заняття. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП. Корекційно-розвиткові заняття згідно з індивідуальною програмою розвитку, проводяться педагогами ЗДО та (або) із залученням фахівців інклюзивно- ресурсного центру чи інших закладів освіти, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти за необхідними напрямами.
З метою реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти у ЗДО проводиться гурткова робота за інтересами дітей. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.
Вищезазначені форми організації освітнього процесу ЗДО реалізуються в рамках:
•    плану роботи закладу дошкільної освіти №6 «Сонечко» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області на 2021/2022 н.р.;
•    режиму роботи груп та ЗДО №6 «Сонечко».
За окремим планом у закладі організовується оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:
•    ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;
•    дозований біг, ходьба по траві, піску, по «доріжці  здоров’я»;
•    рухливі та спортивні ігри;
•    процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;
•    купання в хлюпальниці;
•    екскурсії, цільові прогулянки;
•    продуктивні види діяльності;
•    ігри з водою, піском;
•    конструкторські та творчі ігри;
•    пошуково-дослідницька діяльність;
•    організація трудової діяльності;
•    літературні розваги, конкурси малюнків;
•    змагання, різноманітні конкурси, естафети.
З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей у ЗДО №6 «Сонечко» проводиться робота з батьками.
Робота з батьками  або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 3 до 5 років) проводиться підгрупами та індивідуально за річним планом роботи, у період карантинних обмежень – через соціальні мережі.
Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів: вихователів, практичного психолога, медичного працівника.
Також з метою поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей раннього та дошкільного віку, доступності здобуття дошкільної освіти педагогічний колектив ЗДО здійснює соціально-педагогічний патронат сімей, діти яких за станом здоров’я та інших причи
» Вхід на сайт


» Пошук

» Архів записів

Бегущая строка

 

» Офіційні сайти
MONU.jpg zak.gif osv.jpg


Copyright MyCorp © 2024